Intuitivní péče o tělo, mysl a duši

V dnešním článku bych ti ráda vysvětlila, co vlastně znamená “intuitivní péče o tělo, mysl a duši”. Co ti může péče o sebe přinést pozitivního a proč by mělo být pro tebe důležité o sebe pravidelně intuitivně pečovat. Navíc se dozvíš, že existuje hned několik typů péče o sebe, nejen ta fyzická.

Péče o tělo, mysl a duši

Známe to všechny – hodně práce, málo času na sebe. A přitom právě čas věnovaný čistě jen sobě je pro nás jedna z nejpodstatnějších věcí, na kterou bychom neměly zapomínat, abychom získali potřebnou energii na práci. A ne, opravdu to není sobecké myslet na sebe a na své potřeby. 

Když budeš spokojená ty, budou spokojeni i všichni okolo tebe.

Péče o sebe je vědomý proces, který zahrnuje cokoliv, co pozitivně podporuje tvé celkové zdraví a pohodu. Když si dopřeješ pravidelnou péči o své tělo, mysl a duši budeš mnohem odolnější vůči stresům a nepříznivým okolnostem. 

Propojení intuice s péčí o tělo, mysl a duši

Často se setkávám s tím, že ženy sice o sebe pravidelně pečují, ale nevychází to z jejich nitra. Z jejich osobních potřeb a preferencí. Nechávají se ovlivnit tím, “kde se co píše”, nebo “kdo co říká” nebo tím, jak o sebe pečují jejich kamarádky. Očekávají, že jim to bude fungovat stejně jako ostatním a jsou překvapeny, když tomu tak není. 

Pokud ale zapojíš svou intuici a naučíš se vnímat své vlastní potřeby (to, co skutečně potřebuješ, po čem toužíš, co ti vyhovuje a co je pro tebe a tvé tělo nejlepší), budeš k sobě mnohem víc pozornější a tím pádem i spokojenější.

Tvá intuice ti řekne, co je pro tebe nejlepší – důvěřuj ji.

Typologie péče o sebe

Existuje celá řada způsobů, jak o sebe pečovat. Abychom dokázaly porozumět tomu, co momentálně nejvíce potřebujeme, je dobré si je rozdělit do několika kategorií. Všechny níže popsané typy péče o sebe jsou pro tvé tělo, mysl a duši velice důležité, a je fajn se pravidelně věnovat každé z nich. 

Občas se totiž může stát, že ačkoliv máš pocit, že o sebe dostatečně pečuješ, stále ti něco chybí. Nejsi 100% spokojená. Cítíš, že to prostě není ono. Možná je to tím, že svou pozornost věnuješ pouze několika oblastem svého života, ale ostatní jsou malinko ochuzené.

Fyzická péče

Když se řekne “péče o sebe”, většině žen naskočí právě fyzická péče o tělo. Pečovat o své fyzické tělo je sice velice důležitou součástí celkového opečovávání se, ale ne jedinou. Navíc pokud mluvím o fyzické péči, není to pouze a jenom o pravidelném pohybu. 

Fyzická péče o sebe zahrnuje i to, jakým způsobem dodáváš svému tělu energii, kolik hodin denně spíš a jak je tvůj spánek kvalitní, jak pečuješ o své zdraví, jak moc jsi fyzicky aktivní nebo jak často si dopřáváš sebe-hýčkací hodinku – masáž, horkou koupel, kosmetiku apod.

Zkus si teď položit následující otázky:

Mentální péče

Způsob, jakým přemýšlíš, a věci, kterými naplňuješ svou mysl, výrazně ovlivňují tvoji psychickou pohodu.

Mentální péče o sebe se týká tvé mysli a toho, jak moc a jak kvalitně ji stimuluješ. Jak ji rozvíjíš svým vzděláváním se a osobním růstem. 

Patří sem například čtení nebo sledování filmů, které tě inspirují. Učení se novým dovednostem a posilování tvých silných stránek. Ale také rozvíjení laskavosti k sobě, soucit se sebou a s ostatními lidmi nebo dělání a prozkoumávání věcí, které tě baví a díky kterým se cítíš být mentálně fit.

Emoční péče

Emoce. Emoce. Emoce. Vyskakují na nás, pohlcují nás, ovlivňují to, co děláme a co říkáme. Někdy je potlačujeme, někdy je vítáme s otevřenou náručí a někdy nás dokážou pěkně zdeptat. Proto je tak důležité o ně pečovat. Hýčkat si je. Prozkoumávat je a pracovat s nimi. 

Je úplně v pořádku plakat, smát se, být naštvaná nebo smutná. Důležité je se naučit naladit se na své emoce a dovolit si je prožít. Být s nimi v souladu a pochopit, proč zrovna tato emoce je v tobě a důležitého ti chce říct. 

Neboj se vyjádřit své emoce.

Zde je několik způsobů, jak pečovat o své emoce:

  • Journaling – zapisování pocitů.
  • Meditace – zklidnění mysli.
  • Stanovení si vlastních hranic, (ANO, je v pořádku říct NE).
  • Kreativita – malování, psaní, zpívání, vaření apod.
  • Vděčnost .
  • Práce s vnitřními sabotéry.
  • Potlačení vnitřního kritika.

Duševní péče

Duševní péče vyživuje tvého ducha. Tvoje nitro. Tvoji duši. Pomáhá ti najít vnitřní klid a pochopení toho, co se děje v tobě a okolo tebe. Nemusí souviset pouze s náboženstvím, souvisí především s vírou v sebe sama. V to, co děláš, jak žiješ, jak naplňuješ své sny a vize.

Duševní péče je o naději.

Propoj se sama se sebou a pečuj o své nitro tím, že budeš snít a naslouchat své intuici. Otevři se novým možnostem, přijímej nové výzvy a žij svůj život naplno.

Společenská péče

Dnes a denně přicházíme do kontaktu s jinými lidmi, ať už s blízkými nebo cizími, kteří nás formují, ovlivňují, motivují nebo inspirují. Rádi se obklopujeme lidmi, se kterými je nám dobře a můžeme být vedle nich sami sebou. Proto je tak důležité o naše vztahy pravidelně pečovat. Scházet se s rodinou a s kamarády, (pokud to nejde na živo, tak alespoň virtuálně – článek píšu v době covidové), komunikovat s nimi, zajímat se o ně, vytvářet nové vztahy a spolupracovat.

Najdi si čas na své blízké a věnuj jim svou energii. Oni ji pak na oplátku věnují tobě.

I já ráda komunikuji a buduji vztahy, proto bych tě chtěla pozvat do své úplně nové FB skupiny – Intuitivní péče o tělo, mysl a duši, kde můžeš společně se mnou a s dalšími ženami rozvíjet svou intuici a opečovávat se.

FB skupina Intuitivní péče o tělo, mysl a duši
Vizitka Kristýna Novotná

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *